TAJ MAHAL: simply the most beautiful in the world - Reisverslag uit Agra, India van An D'hont - WaarBenJij.nu TAJ MAHAL: simply the most beautiful in the world - Reisverslag uit Agra, India van An D'hont - WaarBenJij.nu

TAJ MAHAL: simply the most beautiful in the world

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

18 December 2016 | India, Agra

De vlucht van Varanasi naar Agra is een uurtje en de New Yoker heeft een plekje naast hem gevraagd in de vlieger. Ik zeg dat ik een window seat wil. Hij kijkt me aan en vraagt of ik niet naast hem wil zitten. 'I'll fall asleep anyway...'. Na het opstijgen van de landingsbaan -wat ik na al die vluchten nog steeds een leuke ervaring vind- dommel ik gelijk in. Ik word uurtje later wakker als de captain zegt: 'cabin crew, prepare for landing'. Doodop zijn heeft zo zijn voordelen...

Jeremy heeft een kamer in een mega luxurous hotel, ik opteer voor de dorm in een gezellig hosteltje die ze me in Varanasi hebben aangeraden. Leuk plekje, mooie, gezellige tuin en barke. Al neem ik na het inchekken gelijk de tuk tuk richting zijn hotel want hij moet me iets tonen...
Hij zegt me naar het observatory deck te komen van het hotel. Als ik boven kom, houdt hij zijn hand voor mijn ogen terwijl hij me op de juiste plek navigeert. 'Check this out'
...
...
Slik...
...
Slik...
...
...
WOW...

Daar is hij dan... The one and only...
The TAJ MAHAL!
...
"Even the wildest imaginations leave travellers unprepared for that breath-stealing moment that this magnificant world wonder comes into focus"
Ik ben stiller dan ooit...
Het is..... gewoonweg prachtig, zo onbeschrijflijk mooi! Nie normaal!

Na enkele minuten vliegen we naar bendeden om ergens de sunset te gaan bewonderen. We hebben een tip gekregen over een boot. De tuk tuk driver wil ons naar de overkant van de rivier brengen en zegt dat er geen boten zijn. Snakes zijn het en we negeren hem. Als we aankomen op de site, lopen we snel richting de rivier. We zien een gammel bootje liggen met 2 locals in. Geen enkele tourist of wat dan ook, niemand... Hmmm... We lopen naar de boot en ze doen teken weg te gaan. Ik ga toch door en zwaai met een 100je. 'Can you take us on the water?' Na veel aarzelen doet hij teken dat we op zijn boot mogen. 100 each. WHATEVER! T zal wel!
We varen zo'n 50m naar het midden van de rivier en zien hem net voor ons terwijl de zon langzaam verdwijnt achter de horizon en er een waanzinnig mooi kleurenpallet ontstaat. Dit is echt wonderlijk! Ik voel mijn lichaam niet meer, totally paralized... Overwelmed by the atmospheric character of the scene.
Genieten... Van een 'wow'-momentje gesproken...
Rond de Taj zien we een mierenstroom van duizenden mensen wandelen. Per jaar bezoeken 8 miljoen mensen dit wonder, TERECHT!
20 min lang mogen we een sunset aanschouwen achter het mooiste gebouw ter wereld. Ik ben weer de gelukkigste ziel on earth! Nothing can beat this!

Erna vliegen we naar een hotel beetje verder vanwaar we hem kunnen bewonderen op de rooftop met een pintje. Tja... Wat wil een mens nu nog meer?!?!

Het is alweer laat en reuzehonger. Jermey stelt voor in het resto van zijn hotel es een verfijnd diner'ke te gaan doen. Overtuigingskracht is hier niet bepaald aan de orde...

Even later zit ik te genieten van de beste kip die ik ooit in mijn leven gegeten heb. We hebben kip en lam besteld en er komt niks bij, just the meat... Geen sausjes, geen groenten, rijst of brood. Gewoon de best cooked chicken in the world. Dit is echt onwaarschijnlijk! Alle engeltjes van de hemel pissen tegelijk op mijn tong! Hemels!
Erna gaan we nog een slaapmutske drinken want morgen staat er weer een sunriseke op t programma. Maar wat voor één!

Het bezoek aan de Taj Mahal is echt one of the highlights of my life! Het moment dat je die drempel over wandelt en hij op je netvlies verschijnt, is onbeschrijflijk. Ik krijg het niet koud, niet warm, ik voel niks meer... Dit is werkelijk het allermooiste gebouw dat ik ooit heb gezien en ooit zal zien. Je kan er je ogen niet meer van afwenden, het plakt! Hij is zo puur, zo wit, zo majestueus, massive, prachtig, waanzinnig mooi.
Ik krijg tranen in mijn ogen dat ik dit mag meemaken. Ik sta gewoon voor één van de wereldwonderen en van de 7 dit is ongetwijfeld de mooiste. wat? De allermooiste!!

De Taj werd gebouwd door Shah Jahan als aandenken voor zijn overleden derde vrouw. Het is zowaar een liefdesverhaal. Het mooiste dat ik ooit heb gehoord. Als dit geen teken van ware liefde is. Hij was zo erg verdrietig en aangedaan dat hij beval het te bouwen voor haar als graf en aandenken. OMG!!! True love does exist!

Het is inmiddels 9u en de dagjestoeristen van Delhi beginnen toe te stromen. Een mensenzee stroomt die gates binnen. Get out of here! Ik heb moeite om mijn ogen van het af te wenden. Elke keer opnieuw draai ik me om en sta ik minutenlang te genieten. Nog 1 keer... Hij verdwijnt maar hij staat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand.
Als ik nu, drie dagen verder mijn ogen sluit, zie ik hem voor me staan, simply the most beautiful building in the world.
Mijn reis kan niet meer stuk!

I just love India!

En dan terug naar de realiteit... I need cash! Verdoeme toch, weeral die shit. In Agra is er geen geld te verkrijgen, ronduit niks. Er is geen enkele ATM of bank die cash geld heeft. WTF!! De tuk tuk driver brengt me naar een klein kantoortje waar ze me aan geld kunnen helpen. 20% fee! Wablieft?!? Gulder vuile schurken! Ik kan het niet geloven maar wanhoop drijft tot veel... Ik heb ronduit geen keuze. Heb gene rotten bal meer. Ik haal 65eur af en moet er 77eur betalen. Tja, gewoon bij neerleggen. De exchange rate is plots niet meer zo gunstig...
Je kan er uren over doordrammen maar het maakt geen fuck uit, het is zo. Ander land, andere regels... Deal with it! Heb cash en happy again!

We zouden nog een nachtje hier blijven en de dag erop een fort gaan bezoeken maar 'weer een fort'. Wat een rotoord is dit. Het is een shitwhole waar je land in een militaire zone waar je enkel bepaalde authorized taxi's kunt nemen aan een total rip-off prijs, waar ze de hele tijd op je azen, waar er geen bal te doen is en alles op die Taj is gericht. A f*cking tourist trap! We willen hier geen seconde langer blijven dan nodig en gaan naar mijn hostel om wat te gaan sparren met andere toeristen en de hosteldame. We regelen een shared taxi en na een blitsbezoek aan het Agra fort maken we ons uit de voeten.
Alhoewel... Jeremy is nog niet uitgecheckt uit zijn luxe resort en stelt voor om naar zijn spa te gaan voor enkele uurtjes voor we aanzetten. Even de zonnige uren benutten en pas vertrekken als het donker wordt. Ideaal! Ik crash dat hotel binnen en smijt me daar aan dat zwembad. Zalig! Genieten en ondertussen verslagje schrijven (de twee vorige).
Voor het eerst lig ik es rustig op mijn kont... Heerlijk is dit! Zalig weertje ook! Even wegdromen voor we weer in de total chaos belanden...
Binnen uurtje of 4 kom ik aan in de vierde stad en het is nog maar de vijfde dag... Shit... Wat een tempo... I need to slow down...
Maar India has been amazing so far!

Ik ben nog steeds ondersteboven van de TAJ! En dat zal nog even duren...

Just get your asses over there and enjoy the most beautiful thing built by humans on earth! Nothing beats the Reef of course... Maar mijn top drie is toch weer eens flink dooreengeschud!




  • 20 December 2016 - 11:27

    Smurfinneke :

    MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII & toch ook weer WAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!! Dikke zoen, Smurfinneke

  • 20 December 2016 - 15:59

    Madre:

    Wat een wonder doen kan met een mensje!
    Zoen

  • 20 December 2016 - 18:57

    Rianne:

    Echt te gek. Waaouw. Zoals jij het beschrijft wil ik terug.
    dikke knuffel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 39582

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: