Oh My God - Reisverslag uit Delhi, India van An D'hont - WaarBenJij.nu Oh My God - Reisverslag uit Delhi, India van An D'hont - WaarBenJij.nu

Oh My God

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

14 December 2016 | India, Delhi


OH MY GOD!!! Dit heb ik de afgelopen 40 uur meerdere malen gedacht. Ben de tel al lang kwijt geraakt...
Oh My God! Dacht ik toen ik deze morgen op Zaventem aan de inckeckbali van Aeroflot stond tussen al die Russische hoeren en boeren. Is me dat een volkje! Geen manieren, vulgair gekleed, luidruchtig en onbeschoft! Wou dat es proberen een Russian flight... Flight service wel ok en t dekentje was super zacht maar voor t eten moede t ook nie doen, goeiemorgen! Check!
Oh My God! Kermde ik toen ze me zei dat de vluchten bomvol zaten en er geen 'window' of 'aisle' seats meer waren... Slapen? I don't think so... Gelukkig nie te lang, respectievelijk 3u en 6u, ca va nog, we hebben al erger doorstaan. Chill...
Oh My God! Siste ik toen ik in Moscow uit het vliegtuig stapte en er een -13 windje langs mijn neus sneed... Wrrrrrooooaaaaa, miljarde! Gelukkig snel de transferzone in.
OMG toen ik op de volgende vlucht tussen bijna alleen nog Indiërs belandde. Hele vriendelijke en beleefde mensen maar het geurtje moet je even in je opnemen en klein klikje maken in zo'n kleine cabine. Meteen ondergedompeld in t juiste sfeertje!
Oh my god, die moet ik zien! In de tv theek veel docu's met beestjes! Me like! Eentje over de safari's met tiger spotting in India! 'Tigers for X-Mas'!
OMG toen ik net voor t landen nog snel even de belangrijkste zaken van mijn Lonely Planet overliep. Bij de 4p die worden besteed aan 'solo travellers & women' kreeg ik koude rillingen en dacht ik gelijk aan een retourvlucht. Kortom: ze raden het gewoon carrément AF! Don't even think about it! Tja...
Zorg er vooral voor dat je nergens na den donker aankomt. Time of arrival: 4.20am... Tja... Da's brute pech! Even de opperste alertheid!
OMG als ik de rij van ruim 200 mensen zag aan de ATM in de luchthaven. Er is momenteel een nijpend tekort aan biljetten en je kan maar een minimum bedrag afhalen en/of wisselen. Waarom heb ik toch USD meegebracht en niet gewoon Indian rupees?!?! Na meer dan een uur aanschuiven bij een van de banken heb ik dan toch 'slechts' 65usd mogen wisselen... Da's goed om de dag mee door te komen. Morgen dus dezelfde miserie! En de komende maand... Dat wordt nog de grootste challenge. Zoveel mogelijk met de kaart maja daar hebben ze al nie teveel kaas van gegeten in Asia en ben daar al zeker geen fan van. Als ze mijn kaart hacken, wordt ze meteen geblokeerd en ben ik nog verder van huis. Liever cash!
OMG mijn kamer is niet vrij. Had pas vannacht geboekt maar hoopte stiekem dat ze vrij zou zijn en dat ik er gratis of voor de helft nog paar uurtjes mocht in gaan slapen. Het is half 7 local time (half 2 belgian time) en zou gelijk wel een power napke lusten. Er is nog een bed vrij in de 6 mixed dorm maar t is wel nie ververst. Ik mag er tot 10u in gaan dutten als ik wil. Gelukkig mijn cocoon en kussenlakentje niet te ver weg gestopt om de vorige zijn lichaamssapjes mee te coveren.
Oh My God denk ik als ik eindelijk tegen 7u in die nest lig. Mega veel laweid buiten: onophoudelijk getuut, scooters, ricksaws, geschreeuw, vogelkreten, mensen die beginnen op te staan... Elke keer als ik indommel, schiet ik weer wakker... Na 3u oppervlakkig dommelen moet ik terug naar beneden. Nee, mijn kamer is nog niet klaar, nog even geduld... Tijd voor wat admin.
Oh My God mega die private room om lekker mijn spullen in het rond te strooien, douchke te pakken en vooral vanavond hopelijk es goed in door te slapen! Altijd goed de eerste nacht even alleen bijslapen.
Oh My God, een coffee bar net naast de deur, eerst lekker mocha'tje scoren voor ik op pad ga. Franse jongen naast mij en we raken meteen aan de klap. De witte mensen zijn hier heel dun gezaaid dus je voelt gelijk die verbondenheid... Enfin, er zullen wel veel toeristen zijn maar verhoudingsgewijs verbleekt dat cijfer uiteraard meteen tegenover zo'n 25 miljoen donkerbruintjes... 25 miljoen?!? Duizelingwekkend...
OMG ik schiet in paniek wanneer de Fransman me vertelt over zijn ervaringen tijdens zijn eerste 5 dagen in Delhi: lastiggevallen, aangeklampt, der opgelegd, t kan nie op... Zijn verhaal is een en al betoog tot uiterste waakzaamheid en bereid zijn op t ergste. Ik draai me nog even om als ik op de drempel van t deurgat sta: 'tu m'as fait vraiment peur, tu sais...' En panisch zet ik mijn eerste stapjes in de hektische Indische wereld. Meteen moet ik zijn verhalen beamen...
OMG, het houdt niet op, ze staren mij voortdurend aan, klampen mij aan, willen mij vanalles aanbieden en aansmeren, volgen mij, pakken mijn arm vast, komen tegen mij aan staan, willen op de foto, help! OH MY GOD!!!
Stil staan is the worst... Niet doen! Blijven doorgaan, ook al ben je de verkeerde kant aan t opgaan, nie stoppen, nie twijfelen, nie omkijken... Gewoon vastberaden, met een duidelijk doel voor ogen verder getten. Als je stil blijft staan, ben je een vogel voor de kat. Doorgaan tot je in de buurt van een politie agent komt of militair of in een moskee of tempel... Anders hebben ze je te pakken. Ze azen op je gelijk gieren...
OMG ze zijn met zoveel! Nie normaal! En ze staan, zitten en liggen overal. Je ziet geen straatsteen meer, alleen maar kleurtjes, omg al die mooi kleurtjes, een mensenzee.
OMG, ze spuwen en pissen overal... Wat een stank op straat. En overal liggen vieze, uitgemergelde honden te slapen of te snuffelen. Gelukkig blijven ze van ons af.
Mijn God, die tuk tuks en ricksaws zijn zelfmoordcommando's. Complete anarchie on the road. Geen voetpaden of lanes... Voetgangers, fietsers, ricksaws, brommers, tuk tuks, auto's, busjes en bussen gewoon naast, door en soms tegen elkaar. Kris kras door elkaar. Zou mijn eigen gezicht willen gezien hebben... Mijn god, wa een bende gekken! Dit tart al mijn verbeelding! Geweldige ervaring!

Ik klink misschien heel negatief maar geen seconde spijt van hoor. Wat een onvergetelijke en doordringende ervaringen vandaag. Dit is precies het India zoals ik het had verwacht. Al had ik gehoopt dat het toch iets veiliger zou zijn... Maar ik kan niet wachten en mega honger naar meer!
Prachtige moskee bezocht en meerdere bijzondere belevenissen gehad vandaag. Al mag de zon nog wat feller gaan schijnen (maar ze moet het opnemen tegen een dikke smoglaag natuurlijk) en de temperatuur iets hoger eindigen...

OMG wat ben ik blij dat ik morgen al verder ga, naar Varanasi. 25 miljoen is f*cking veel...
Na Hanoi en Bangkok ben ik al iets gewoon maar t was me verdomme een cultuur shockske van jewelste vandaag!
Gewoon de highlights aftikken en MEGA op mijn hoede zijn...
Ik vertrouw op mijn instinct en ga lekker genieten van al dat moois, lekkers en unieks!

T is bijna 9u en ga ver mijn nestje opzoeken. Morgenavond een sunsetje boven de Ganges... Jiha!!

India gaat mijn hart veroveren, ik voel het!


Ps:
- tijdsverschil is 4,5u
- bizar, heel weinig rokers, ik dacht dat die Indiërs zich te pletter paften
- nog deftige wc's, had verwacht da k op van die gaten zou moeten gaan zitten
- vuil maar stukken beter dan Mynmar, had veel erger verwacht eigenlijk, meevaller!
- hmmm, had medium spicy gevraagd maar heb t nie helemaal opgegeten want kon da bekske in tijd nie blussen...
- er spreken hier meer mensen Engels dan in Wallonië... Toppie!
- chance da k een jeanske en giletje mee heb deze keer want in je korte jeans short over straat huppelen is uit den boze! Zo bedekt mogelijk, uit respect maar vooral uit safety reasons.
- ben nie rap bang maar deze morgen had ik even een zwak momentje toch... T is overweldigend. Gelukkig mij er snel kunnen overzetten en gewoon mijn ding doen en genieten!

Slaapwel x






  • 14 December 2016 - 18:04

    Nadia:

    Laat het maar op je afkomen... you have a lucky star with you ;)
    Hanoi was een mega georchestreerde chaos maar sowieso veilig...
    Bizar Delhi niet??? Te grote armoe????
    Van die russen 100% gelijk!!!! maar ja, wat wil je met een president die 't liefst van al zijn gespierd bovenlijf toont :)
    Geniet er maar van en... tot een volgende
    grtz
    Nadia

  • 14 December 2016 - 19:19

    Rianne:

    Wow, wat een avonturierster ben je toch. Delhi is inderdaad overweldigend. Ik was daar n 1987 (mega lang geleden), maar kan met de hectiek van het verkeer nog heel goed herinneren, alles door elkaar.
    Heel veel plezier en geniet van het prachtige India. De Taj Mahal is nog steeds een van de mooiste gebouwen, die ik ooit gezien heb. xx

  • 14 December 2016 - 20:08

    Smurfin:

    Hey little sister,
    We zijn terug vertrokken:). Heb echt de hele dag aan je gedacht & vond het fijn de eerste kiekjes te zien verschijnen tussen al de kerstbomen, die iedereen zo nodig moet posten. Ik zeg ook even 'oh my god'...ik vond Mexico City met zijn 22 miljoen mensen in nog meer kleurtjes al zo spectaculair....wat jij daar beleeft is weer niet te vatten. Word wel een beetje bang in jouw plaats, maar ook dat zal wel snel wennen...voor je het weet, ken je weer de kneepjes van het vak! Neem je 'buddy' maar af en toe eens goed vast & geniet van als wat erop je weg komt.....dikke zoen!

  • 14 December 2016 - 20:30

    Martien:

    go with the flow, zpu ik zeggen !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 39544

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: