Wat hbb een geit, een fiets en Myanmar gemeen? - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu Wat hbb een geit, een fiets en Myanmar gemeen? - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu

Wat hbb een geit, een fiets en Myanmar gemeen?

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

30 Oktober 2015 | Vietnam, Ninh Bình

I'll answer that in a minute...
Met een vol buske richting Ninh Binh, 93km ten zuid-oosten van Hanoi en waarschijnlijk mijn laatste tussenstop in het Noorden voor ik verder zuidwaarts trek, of ook niet...
North-central Vietnam, de streek van de eendenkwekerijen, geweldig om te zien hoe die boeren met soms 2-300 eendjes achter zich aan tussen de velden krioelen. De meeste van deze heerlijke beestjes zijn bestemd voor de export naar China.

Ninh Binh, Tam Coc eigenlijk, is het Halong van het binnenland, dat belooft! De streek is bezaaid met dezelfde kalkstenen rotsformaties die wederom voor een adembenemend zicht zorgen. Op de weg eerst een mooie tempel bezocht, maar voor mij beginnen ze er stilaan allemaal een beetje t zelfde uit te zien...
Gelukkig juist een 'picture stop' want daarvoor ben ik niet naar hier gekomen...
Lunchtime: specialiteit van de streek: goat meat. In alle vormen, allá kebab, op een stokje, verwerkt in fried rice,... Het was me niet altijd duidelijk welk deel van het dier ik aan het verorberen was, en misschien wilde ik dat ook niet weten, maar met een lekker dip pindasausje, 'moa lekker'. Van lekkere vlezen worden we toch altijd een beetje gelukkig e...
Na de lunch richting pier waar we per twee mochten aanmeren in een bootje. De roeiers hier, vaak vrouwen, roeien met hun voeten, damn! Wat een behendigheid!
Hoedje op en wrapped in een laagje zonnecreme de rivier op. De tocht vaart door een waanzinning mooi landschap van kalkstenen rotsen, wow! Onder drie rotstunnels heen, langs enkele kleine tempels en door de reistvelden, ronduit prachtig! Ik werd er helemaal stil van... Gelukkig want mijn Japanse bootgenote haar Engels klonk meer als een of ander schril gepiep dan als een wereldtaal...
Waanzinnig mooi!
Na 1,5u varen terug aan land en daar stonden, jawel, fietsen voor ons klaar. Geweldig! Love it! T was gelijk een kind van 4 die voor het eerst een fietsje zonder wielen heeft gekregen... "An! An! An! Slow down, remember, we look the view, not for racing!" Jaja, memmers!
Me so happy!!

Wat een leuke dag toch weer, elke keer weer iets anders, andere groep, andere gids, mij gejeund jaja!

Terug in Hanoi kreeg ik te horen dat mijn hotel vol zat, too bad! Dan maar es die hostel proberen die ik al enkele keren ben gepasseerd. The Rocks Hostel, de grootste in Hanoi. Bij het aankomen, stonden er 100 jonge Westerlingen zich behoorlijk in te pilzen buiten, happy hour! Great!
Mijn eerste dorm, samen met 12 stinkende ronkers in een hok, moet ik toch es meegemaakt hebben. Zalig kot!

Guess what???
Flying out to Yangon, MYANMAR tomorrow! Jiha!!!
Why? That I'll tell you guys later...
Maar vooral: "OMDAT HET KAN!"

So, wat hebben een geit, een fiets en Myanmar met elkaar gemeen? They all made me very happy today! -:)

A domani, straight from Myanmar!
Bon, ga feestje bouwen...

Btw, thanks a lot aan diegenen die mij af en toe eens replyen, is heel leuk om te lezen!

Your personal reporter from Asia xxx




  • 30 Oktober 2015 - 15:19

    Mariska:

    Myanmar!?!? Wat gaaf! Ben wel benieuwd van waar deze wending ;-))
    Maar los van waarom.... Kicke man.
    Nog maar net op weg en al helemaal in een ander leven gestapt!
    Geniet met volle teugen, super goede vlucht naar Myanmar en be happy every day!
    Dikke kus xxx

  • 30 Oktober 2015 - 16:39

    Martien:

    Myanmar, vroeger Birma , ooit een vd meest ontoegankelijke landen .... doet me altijd denken aan de passages uit 'the cider house rules' , iets voor later eens te lezen,An!!!
    ik doe straks een speciaal flesje wijn open en drink het op jouw gezondheid en een prettige voortzetting vd reis! Go with the flow!

  • 30 Oktober 2015 - 17:07

    Rianne:

    Waauw. Myanmar. Echt een droom om naar toe te gaan. Ik geniet er enorm van om dagelijks je verslagen te lezen en ik weet (vanuit Indonesië en vorig jaar Mexico) hoe leuk het is om reacties te lezen. Ik zoek ook op waar je precies zit. Echt te gek. Waar je nu was, is inderdaad prachtig gebied. Gisteren al opgezocht. Goede vlucht morgen. xx Rianne

  • 30 Oktober 2015 - 20:29

    Smurfin:

    Hey little sister,

    Eigen boek even aan de kant gelegd, muziekje van Oscar and the wolf opgezet en mij verdiept in jouw reisverhalen. Shame on me want zat een paar dagen achter. Zalig om te lezen welke avonturen er allemaal op je weg komen & hoe relativerend & intens je alles beleeft. En nu riebedebie naar Myanmar...bijna niet te geloven maar oh zo heerlijk dat je neemt wat de dag brengt. Weet zeker dat Homeland strakjes minder spannend gaat zijn dan jouw vervolg:). Helaas kan ik deze afleveringen niet kopen

  • 05 November 2015 - 17:22

    Marleen Mareel:

    Dag An,

    Wat een avontuur lees het met veel plezier,je maakt daar heel wat mee en niet altijd zo proper!

    Je kan heel leuk en boeiend je ervaringen vertellen, super.

    Geniet nog van al het mooie ,ik volg genietend je reis.

    Dikke zoenxx Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 39608

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: