The countdown has started... - Reisverslag uit Perth, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu The countdown has started... - Reisverslag uit Perth, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu

The countdown has started...

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

03 Juni 2016 | Australië, Perth

Morgen avond vlieg ik terug naar Bali. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe onbeschrijflijk hard ik daar naar uitkijk. Nie normaal, word gek! Ik droom er al weken van... Echt... Ik ben de gelukkigste mens ter wereld... Goh, wat verlang ik om terug op mijn vertrouwde stekje te vertoeven bij Hanah, mijn lieve Harimo's terug te zien, te kunnen genieten van de leukste live band ever, my favorite song: 'Toba Paradise', een Bintangske te kunnen drinken op mijnen barkruk op den hoek van den toog, gezellig bijkletsen mee de habituees, zondagavond een lekkere babi guling te kunnen smullen, cheap mijn nagelkes laten verzorgen, en uiteraard, a daily massage! Man, wat heb ik dit allemaal gemist. Just wanna go back!! Asap!! Pffff, nog 1 keer slapen...

Maar gelukkig heb ik -ondertussen al even geleden- besloten dit tijdelijk te ruilen voor iets ongelooflijks, iets heel apart... voor een land die mijn mond verschillende malen heeft doen open vallen en mijn zintuigen heeft doen tilt slaan.
AUSTRALIA... wat een land! Uniek, prachtig, geweldig, waanzinnig!
Ik heb enorm van mijn tijd Down Under genoten, veel meer dan ik aanvankelijk had durven hopen. Het was een enorme culture shock toen ik hier 7 weken geleden landde op Sydney. De eerste dagen dacht ik echt dat ik t hier niet te lang zou trekken. Vreemd eigenlijk want de cultuur en levensstandaard leunt veel dichter aan bij de onze. De koude en hun belachelijke regels hier deden me huiveren. Sydney is me heel erg bevallen en meteen smaakte het naar meer. De trip along the East Coast werd steeds beter. Alleen de zon ontbrak aan de 'Sunshine Coast', isn't that ironic, don't you think? Mijn summercamps waren keer op keer geweldige ervaringen. De pracht van moeder natuur kent hier geen grenzen. Na het absolute hoogtepunt, de Great Barrier Reef, had ik er nog lang niet genoeg van en ik besloot nog 2 andere highlights mee te pikken, goed voor nog anderhalve week en nog even goeiedag te gaan zeggen aan mijn vriendinnetje in Perth. Morgen, mijn laatste dag ga ik mezelf nog trakteren op iets wat ik al 8 maanden wil doen... Retezenuwachtig en super spannend!
"Up Above Down Under"...

Na morgen zullen er waarschijnlijk niet veel spannende reisverhalen meer volgen. Ben namelijk niet van plan nog veel rond te tsjollen op Bali, nee, nie echt, ga voor de 7de (wow, schrik hier zelf even...) keer terug en heb t gezien. Ga daar maximaal genieten van de warmte en van de quality time met mijn vriendjes. Nog even lekker niksen voor ik richting mijn eigen nestje kom. The countdown has started...

Wil jullie tijdens de laatste anderhalve week van mijn trip meenemen in een boeiende 10-delige reeks getiteld: 'Traveling is the only thing you can buy that makes you richer'.
Een minireeks over mijn persoonlijke ervaringen en verrijking want deze bijna 8 maand durende reis is uiteraard bijzonder leerrijk geweest. Nee, we zijn er niet dommer op geworden... Ik wil vooral voor mezelf een antwoord formuleren op de vragen: Wat heb ik bijgeleerd? Wat heeft me het meest aangesproken? Wat had ik verwacht, wat had ik niet verwacht? Waar ben ik het meest van geschrokken? Wat heeft me het diepst geraakt? Wat heb ik gemist en wat ga ik missen, wat ga ik absoluut niet missen? Waar heb ik spijt van, wat zou ik anders doen? Wat heeft me gelukkig gemaakt en wat is voor mij 'geluk'?

Ik geef jullie alvast een tipje van de sluier. In het eerste deel geef ik een antwoord op waar ik het meest van geschrokken ben...

Wordt vervolgd...

  • 03 Juni 2016 - 16:56

    Tim:

    Meer dan benieuwd

  • 03 Juni 2016 - 17:41

    Madre:

    Leuk, ben ook reuze benieuwd!
    Geniet van het zweven in de lucht!
    Ik ben alvast zenuwachtig aan het aftellen!
    Dikke smak

  • 03 Juni 2016 - 18:50

    Smurfin:

    Olalala...ik ben ook al benieuwd, vooral naar het antwoord op de laatste twee vragen. Enjoy Bali...zijn we ook niet met dat zinnetje begonnen 8 maanden geleden? X

  • 03 Juni 2016 - 19:50

    Mariska:

    Ben heel erg benieuwd

  • 04 Juni 2016 - 08:08

    Rianne:

    Spannend. Ik ben heel benieuwd.

  • 04 Juni 2016 - 13:22

    Louis:

    joehoe , iets interessants te lezen komende 10 dagen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 39546

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: