Finally: no bus, a decent bed & lay back & relax! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu Finally: no bus, a decent bed & lay back & relax! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu

Finally: no bus, a decent bed & lay back & relax!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

15 Mei 2016 | Australië, Whitsunday Islands

Doodop en toch niet kunnen slapen... Als ik dan net inslaap, stopt diene wustenbak om half 3 voor half uur break. T is f*cking midden in de nacht. Wie wil er nu pauzeren?! Iedereen wil gewoon slapen. Toen we opstapten om half 9 was hij niet heel spraakzaam. Meestal doen ze zo hun praatje voor enkele minuten over de veiligheidsnormen, aantal stops, bezetting, nog een grapje of zo... Nee, het enige wat hij zei was dat we drie stops zouden doen, Bowen, Townsville en Cairns. Ik was opgelucht, 3 maar, feitelijk 2 want in Cairns moet ik er af. Af en toe stopte hij in de raarste donkere gaten, ging hij er af sigaret gaan roken met wat maten of zo, om daarna zijn bus in allerlei bochten te wringen om er terug uit te geraken. Rare vogel. Plots schiet ik wakker, t is 5.19u. Fuck, we zijn er... Ik ben nog zo moe, ik wil gewoon slapen... Nee...
Daar staan we dan, in den donker. Free pick-ups door de hostel shuttles zijn pas vanaf 7am. Terten dus. Even google mapsen waar het is, fuck, geen data meer. Moet dat nu?!? De chauffeur gaat een kaart halen en toont me waar ik heen moet. 20min wandelen, ca va nog. Heb gisteren nog met de hostel gebeld om te vragen of ik eerder binnen kon. Heb een code gekregen en kan me in de tv room gaan leggen. Ben helemaal murwel. De tv room is naast de keuken en de eerste dames zijn daar al druk bezig. Ze gaan duiken en moeten vroeg weg. Er komen er nog 2 toe en we zitten wat te kletsen buiten. Het is hier gelijk al druk.
De backpackers in Airlie Beach hadden me hostel aangeraden waar blijkbaar iedereen naartoe ging. De reviews waren echter heel verdeeld. Je bleek geen bed in een dorm te boeken, maar een bed temidden van een nachtclub. Sommige hostels zijn volledig ingericht op t nachtleven en hebben aparte club eraan hangen. Met als gevolg natuurlijk dat er massa's volk door de gangen loopt, lawaai te maken, en er de hele nacht door beats door je matras schieten. Nee, dank u. Heb de afgelopen weken geslapen in tentenkampen, op t strand, op de bus, op een bank, met veringen in mijn rug. Ik wil eens een paar dagen rustig en goed slapen en wat uitrusten van alle tours en de 3.130km die ik afgelegd heb.
Sydney - Byron Bay: 775km, 13u
Byron Bay - Surfers Paradise: 100km, 2.45u
Surfers Paradise - Springbrook National Park: 85km, 2u
Surfers Paradise - Brisbane: 80km, 1u
Brisbane - Glass House Mountains: 115km, 2u
Brisbane - Noosa: 140km, 3u
Noosa - Australia Zoo: 140km, 2u
Noosa - Hervey Bay: 190km, 5u
Hervey Bay - Airlie Beach: 880km, 14u
Airlie Beach - Cairns: 625km, 9u
Totaal: 3.130km, 54u

Kan pas inchekken om half 11. Hmmm, ons maar beetje nuttig bezighouden dan e. De jongen van de receptie is zalige kerel. Een Ier die hier voor een jaartje kwam 8 jaar geleden... Beetje blijven plakken. T klikt meteen en we zitten wat te zeveren. Hij overloopt met mij alle activiteiten wat ik wil doen. Blijf hier 7 dagen dus heb tijd zat. Even alles op t gemakske doorlopen en snel beslissen: morgen scenic railway/cable way boven de rainforest met bezoek aan local aboriginal village. Dinsdag Cairns en Botanical Gardens. Woensdag gaan snorkelen op de outher reef van de Great Barrier, mijn absolute hoogtepunt hier! Heb dan ook de duurste trip genomen die je t verst in de Reef brengt. Focus helemaal op kennis en uitleg over de reef, met 3 van de beste snorkelspots hier, met speedboat zodat je minder tijd verliest op zee en meer tijd voor te snorkelen. De andere tours zijn maar 1 of 2 snorkels dichter bij Cairns. Donderdag in dubio, of op inner reef gaan snorkelen of tweede rain forest trip, vrijdag naar rainforest en cape Tribulation, ten noorden van Cairns. Zaterdag admin en voorbereiden want zondag ochtend heel vroeg vlieg ik naar Melbourne. Ben zoveel mensen tegen gekomen die gek waren op die stad, die t veel beter vonden dan Sydney. Bovendien heb je daar de Great Ocean Road, een van de hoogtepunten en must do's van Down Under. Ten derde vlieg ik van daaruit een pak goedkoper naar het middelpunt van Australia, om de Uluru Rock te gaan bezoeken. Als laatste bestemming vlieg ik 1 juni naar Perth, Donna, die ik in Bali heb leren kennen, gaan bezoeken en de ideale gateway back to Asia. Ben het hier stiekem toch heel erg leuk beginnen vinden en wil nog beetje blijven...
Alle tours geboekt, alle vluchten geboekt, bankrekening weer wat lichter...
Gekeken voor terugvlucht ook richting de koude, maar dat moet ik nog even afstemmen met madre. Zou niet willen dat ik terug kom als hun net weg zijn.
Die gaat pijn doen...
Zalig dagje, zo beetje op t gemak. Heel rustige hostel in oase van groen. Heel sociaal en eindelijk ook eens wat oudere mensen. Alle leeftijden zitten hier. 2 keukens, bbq, poolke, kamer zonder stapelbedden! Jiha! Eindelijk es in een gewoon bed slapen.
Net dutje en boodschapjes gedaan. Tja, nu ik de geneugten heb ontdekt van de Australische supermarkt... Flesjes wijn gehaald en rustig met zakje pistache nootjes beetje aan t schrijven, kletsen, lezen... Straks een slaatje met gerookte zalm, mega!
Morgen is t hier bbq met kangeroo, emu en crocodile, jammie!
T is hier zo lay back, love it.

Wifi works dus facetimen zou moeten lukken...

Fijne zondag!

  • 15 Mei 2016 - 10:22

    Rianne:

    De nachtelijke busreizen zijn echt afzien, zo te horen. Maar wel efficiënt. Knap dat je dat zo kunt. Geniet van Cairns en alles wat het te bieden heeft. Zo te lezen heel veel. Ik ben benieuwd of het snorkelen in Great Barrier Reef, Flores gaat overtreffen. Dikke knuffel xx

  • 15 Mei 2016 - 22:28

    Smurfin:

    Heb een paar verhalen na elkaar gelezen want zat gelijk een beetje achter. Alweer prachtig maar dat kon ik al afleiden uit de foto's. 1 iets blijft me wel bezig houden want de verslagen over Azië & Australië zijn zo verschillend....wat is je favoriet? Ik dacht dat ik het geraden had maar na dit verhaal ben ik er niet zo zeker meer van:). Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 39586

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: