Oepsie, daar gaat mijn bikini... - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu Oepsie, daar gaat mijn bikini... - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu

Oepsie, daar gaat mijn bikini...

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

22 November 2015 | Vietnam, Mui Ne

Mui Ne beach, ooit een verlaten stukje kust, maar te mooi om niet te benutten dus hebben ze t maar volgebouwd met chique resorts. Schijnt een ideale bestemming te zijn voor een lang weekendje voor de werkmensen in Saigon. Helaas is dit prachtige stukje natuur overspoeld door Russen, die hier komen kite surfen, fretten en zuipen.
Kite surfers paradise it is. De wind is dermate dat je bij momenten het gevoel krijgt je midden in een zandstorm te bevinden. Niet echt ideaal dus voor te strand chillen. Voor te zwemmen nog veel minder. Het afgebakende stukje water bestemd voor de minder sportievelingen is kleiner dan Wezenbeek zwembad. Dan maar erbuiten een plonsje wagen tussen de surfers. De golven zien er indrukwekkend uit vanop het strand maar zijn ronduit schrikwekkend als je ze op je af ziet komen. Als je tot je midden in het water staat, mag je zeker zijn dat de volgende golf je helemaal onderdompelt. Niet alleen dat, de volgende golf is zo huge en heftig, dat hij mij niet alleen enkele meters verder sleurt, maar helaas ook mijn bustier... Oepsie, daar gaat mijn bikini... Hilarisch! Ma die gasten zijn gelukkig zodanig geconcentreerd aan t glijden over het water, dat ze mijn blote tetten niet eens opmerken. K was verdomme vree rap terug uit da water ze...
Door de erosie beperkt het strandgedeelte zich tot enkele luttele meters. Maar de 3 meter van de zee tot mijn handdoek is genoeg om mij te transformeren tot een zandrots. Tja, veel chillen zit er hier dus nie in.
Naast mij is zo'n surferboy les aan t geven met een kite op t strand. T lukt niet te goe en hij heeft er blijkbaar genoeg van. Ideal, my turn! Op die kerel afgestapt en uiteraard mocht ik eens proberen. De kite is te zwaar voor een beginneling dus hij gaat een kids versie halen en ik krijg een half uurtje initiatie kite surfen. Miljarde, dat is nie simpel. Als je die surfer boys ziet afkomen mee die grote vlieger en gelijk dat t niets is die golven ziet opvliegen, ziet dat er allemaal vrij easy uit. Helaas... Hij legt me uit dat het een uur of tien les kost eer je er iets of wat mee kan beginnen oefenen op jezelf en geeft me uiteraard zijn gsm nummer. Hmmm, die tijd ga ik hier niet blijven...
Terug op mijn handdoekske... T zicht is wel uniek natuurlijk. Honderden van die bruingeblakerde jonge kerels die om t er t stoertst hun kunstjes tonen, jammie, jammie! Lekkere vlezen!
Sommige vliegen wel tien meter de lucht in, indrukwekkend dus ik besluit toch het zand nog even tot diep in mijn oren te laten vliegen en te genieten van een wederom uniek zicht.
Na zonsondergang nog een plonske in ons meer dan nice zwembadje en een heerlijk Vietnamees plat'ke met enkele Canadezen waar ik de kamer mee deel. Da Quebec Frans is vreselijk om aan te horen.
We gaan allemaal vroeg de veren in vanavond want morgen worden we opgehaald om 4.30u voor een sunrise in de rood-wit-gele duinen en de fairy stream die volgens mijn vertrouwde tour guide tot de highlights van Vietnam horen. Ben benieuwd, ziet er wel heel mooi uit...

Slaapwel daar in het koude gedeelte van deze mooie wereld.



  • 22 November 2015 - 17:40

    Nadia:

    koud is zeker het woord. maar mooi mag ook, want hier vanochtend wakker geworden met de natuur onder een laagje wit.... maakt

  • 22 November 2015 - 17:42

    Nadia:

    maakt alles direct feeërieker :)
    maar stuur toch nog maar wat zon, zee, strand en surfboys door.... de warmte past ons winters tafereel
    grtz from Bruges

  • 22 November 2015 - 18:38

    Martien:

    Hey, smulpaap, vandaag ontdekkingsreis gedaan voor als je "ooit" eens van plan bent terug te komen nr the cold country': Floris in St Andries Brugge, excellent, ook goed om te weten voor alle meelezers. Ondertussen vanuit de luie zetel bij de haard, zoen van P

  • 22 November 2015 - 19:13

    Mariska:

    Ik zeg, nieuwe roeping hoor! Travel blogger..... ;-)
    Heerlijk om te lezen elke keer. Big kiss x

  • 22 November 2015 - 21:51

    Smurfin:

    Hi, freezie maar ook ik heb een mooi stukje natuur ontdekt vandaag want mijn eerste trail gelopen. Enkele Vlaamse dorpen waar ik nog nooit van gehoord had maar best wel pittig parcourtje & echt genoten! En nu ook onder mijn warm dekentje nog even chillen voor we de werkweek terug starten. Maar met een mooi vooruitzicht want ik ga volgend weekend citytrippen in A'pen. Ga slapen in een naar het schijnt mooi hotelletje in de buurt van het Zuid:). Dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 39622

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: