Chillen in the wild jungle... - Reisverslag uit Binjai, Indonesië van An D'hont - WaarBenJij.nu Chillen in the wild jungle... - Reisverslag uit Binjai, Indonesië van An D'hont - WaarBenJij.nu

Chillen in the wild jungle...

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

21 Januari 2016 | Indonesië, Binjai


Bij het landen boven Sumatra zie je miljoenen palmbomen, ongezien! Wat een apart uitzicht! Gaaf!
Op de luchthaven van Medan staat de chauffeur van de lodge mij op te wachten. Zere die zonnebril op want ik heb maar heel kleine rode oogjes... In de auto zit de eigenaar, ne jonge gast, vrij hoog macho gehalte die mij in eerste instantie (met zonnebril op) doet denken aan de Lenny, haha! Maar wanneer hij zijne bril afzet in de verste verte nie meer, nee, integendeel, meer aan een oerang oetang... Het eerste wat hij vraagt is 'are you alone? I thought you were 2 people...' Ja, wust, doe er mij nu nog maar es aan denken ja! Nee, mama is weg... Ik ben alleen.
Tijdens de rit door Medan zitten hun beide non stop te praten en ik herken onmiddellijk hun taaltje. Heb het immers genoeg nachten aanhoord in de Linga Longa bar... Grappig maar werkelijk geen bal van te verstaan... Sumatran...
Na een half uurtje maken we een eerste stop, aan de pizza hut. Hij komt buiten met een grote doos vol pizza's. Ik dacht gaat die kleine aap dat hier allemaal alleen opeten maar nee, hij biedt mij een stuk katchoe aan en sluit de doos weer. Degoutant...
Bij de tweede stop moet ik terug uit de auto, hij moet dringend olie hebben. De derde stop is voor mij. Hij zegt dat ik geld moet afhalen want in Bukit Lawang zijn geen ATM's, noch mogelijkheden om met visa te betalen. Hij vraagt of ik nog iets nodig heb want dit is het laatste dorp met supermarkt. Hmmm... T'is gelijk nog 3u rijden...
Al gauw erna gaan we van de hoofdweg af en rijden we eerst kilometers lang door palm- en coconutbossen om erna dieper en dieper de jungle in te rijden. Het aanzicht verandert 360 graden. De wegen worden bijzonder bumpy en vol gaten en koeien. Het uitzicht is overweldigend. Ik voel me plots zo klein en zo ver weg van de bewoonde wereld. Amazing! Mensen staren me aan alsof ze nog nooit blanken gezien hebben. Ze roepen 'hello' en zwaaien en lachen de hele weg naar mij. Wat een hartelijke ontvangst weer.
Plots stopt de wagen want we kunnen niet meer verder. 2 scooters pikken ons op en rijden met zowaar de hele autokoffer vol, including mezelve en de eigenaar op iets wat moet doorgaan als een pad verder. Even verder stopt hij weer en zegt dat ik moet afstappen en even te voet verder moet. Man man hoe ze t voor mekaar krijgen om met die scooters over de dunste strookjes te rijden, ik zou t nie durven.
Ik mag er weer op en we bollen verder. Ik zit niet op mijn gemak maar ze zullen wel weten wat ze doen.
Bukit Lawang is een jungle dorp met wat huizen, hostels en enkele luttele resto's en bars langs een rivier. Er wonen amper 1.000 mensen en het is de uitvalsbasis voor jungle trektochten in het Gunung Leuser National Park. Ik word ergens gedropt aan een houten barak en weg zijn ze. Ik heb sinds mama geen blanke mens meer gezien, zowat 9u geleden...
Ik wandel even bij de buren en daar tref ik een Britse en een Nederlandse dame, elk met hun local lover. Ze zijn net terug van een jungle trek en tonen me hun foto's. Wow! Mega! Oerang oetangs all over the place! I can't wait! Een van die 2 locals woont hier en hij biedt me een pintje en wat eten aan. Uiteindelijk blijf ik daar plakken tot ik om 1u uitgeteld mijn nest in kruip. Gezellige avond.
De pizzadoos is leeg... Bwah! Hebben ze daar eerst 4u mee rond gereden en dat stuk rubber dan nog binnen gespeeld... Tja, ne mens moet zich aanpassen aan zijn omgeving zeker...
Mijn kamer is een houten barak, er ligt een dak op maar daarmee is ook alles gezegd. Overal gaten, scheuren,... Gelukkig is het er donker want ik wil niet weten hoeveel pootjes er in, onder en rond mijn bed kruipen. Als ik in mijn cocoon gekropen ben en stil lig, hoor ik ze overal kruipen en ritselen. Wel charmant. Mega geluiden ook buiten... De jungle... Gelukkig hangt er een mosquito netje... Het ruikt hier heerlijk... De geur van puur natuur.
Er is geen spoelsysteem aan het toilet, de douche is een bak water en de elektriciteit valt af en toe eens uit. Toppie! De eerste weken van mijn trip zou ik dit waarschijnlijk niet zo leuk gevonden hebben, maar nu vind ik dit geweldig. Back to nature! Grappig hoe een mens zich aanpast aan zijn omgeving en nieuwe dierenvriendjes gaat maken. Mijn badkamer stikt van de gekko'tjes, love it! Zolang ze mij niet wakkeer roepen... Vind ze wel leuk.
Ik ben de enige in mijn hostel en als ik vandaag ging trekken, ging het me weer een fortuin gekost hebben. Er zijn 2 nieuwe gasten toegekomen vandaag en morgen gaan we de jungle in.

Krijg net een mailtje binnen dat mama goed is thuis gekomen. Na welgeteld... Even tellen... Omg... 35u...

Vandaag dus dagje chillen. Niet verkeerd! Doen ze hier allemaal. Overal liggen mensen in hangmatten, aan het zwemmen in de rivier, boekje aan t lezen, kaartje aan t leggen. Dit is hier de 'hang' plek bij uitstek. Na een eerste verslagje deze morgen ga ik even wandelen langs de rivier. Het is hier waanzinnig mooi! Een rivierbedding omgeven door hele hoge bomen. Net een vlindertuin, er fladderen voortdurend 10-tallen vlinders om je heen, hele grote en mini'tjes, in alle kleuren en af en toe komt er eentje of een libelle op je hand zitten. De geluiden zijn mega... Plots ritselt het naast mijn sliffer, er kruipt eerst een salamandertje weg en vervolgens een slang, een dunne ze... Wow! Cool! Ik kies een lekker plekje uit en ga in de rivier dobberen. Heerlijk is dit. Dat zeewater en die zwembaden zijn altijd veel te warm. Dit water is lekker koud en helder. De locals wassen zich in de rivier. Ga ik ook doen, is eigenlijk aangenamer dan die bak. Heb nog stukjes zeep gespaard van in mijn homestays in Sanur. Af en toe dobberen er wat toeristen voorbij in van die tubes, banden. Ga ik morgen ook doen. We trekken de jungle in voor een hike van uurtje of 6 en keren dan in zo'n zwarte band terug via de rivier! Bangelijk!

De rust en de natuur doen zo deugd na de drukte van Yogya, na de drukke itinerary die we afgelegd hebben. Het is hier zalig vertoeven... Morgen ontmoet ik weer nieuwe vriendjes... De enige echte oerang oetangs, in het wild! Zalig! Kan niet wachten.

Ga pintje drinken bij de buren...

Grtz from the jungle... To be continued...



  • 21 Januari 2016 - 12:31

    Martien:

    je doet me denken aan de avonturen van Nero in de jungle .... jij Madam Pijp? .....

  • 21 Januari 2016 - 12:50

    Madre:

    Anneke, je maakt me echt stikjaloers!
    Geniet maar veel! X

  • 21 Januari 2016 - 20:13

    Rianne:

    Wow, wat een ander eiland. Geniet van je jungletochten. xx

  • 21 Januari 2016 - 20:35

    Smurfin:

    Amazing!

  • 21 Januari 2016 - 21:02

    Marleen:

    Wat je met je ma meegemaakt hebt was blijkbaar fantastisch en als ik dit allemaal lees
    Zal het volgende ook de moeite zijn.
    Dikke zoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 39596

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: