Changed my view today... - Reisverslag uit Batur, Indonesië van An D'hont - WaarBenJij.nu Changed my view today... - Reisverslag uit Batur, Indonesië van An D'hont - WaarBenJij.nu

Changed my view today...

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

03 Januari 2016 | Indonesië, Batur

Net voor jullie de flesjes ontkurkt hadden en de pijlen de lucht in lieten, heb ik mijn oogjes dicht gedaan. T was welletjes... 3u later was ik alweer wakker want ik weet niet wat die Balinezen onder het concept van vuurwerk op Nieuwjaar verstaan maar ze weten van geen ophouden. Vanaf de 29ste tot de 2de hoor je voortdurend wel ergens een knal, zo ook op de ochtend van 1 januari. Pfff, slapen lukt niet meer en bij het open trekken van mijn gordijnen mis ik gelijk iets... De zon, oei... Maja, een kater en volle zon is toch geen goede combo en mijn huid is wel aan wat rust toe na 5 dagen strand. Ik ben voos en veel gaat er niet gebeuren vandaag... Misschien moet ik ook es wa vroeger mijn bed in vanavond want sinds we die Linga Longa hebben ontdekt, zijn de Gentse Feesten gelijk aan de gang.
Ik ga mijne was ophalen, ietske eten en mij dan es 2u in de massagesalon gaan leggen voor een tukske. Het is druk in de salon. Blijkbaar ben ik niet de enige die wel wat rust kan gebruiken vandaag. Manicure en voet massage dus ik blijf in het publieke gedeelte zitten. Als ik mij nu in een privé cabine op zo'n tafel ga smijten, lig ik binnen de 5min te pitten, zonde... Ik plof mij in zo'n ne comfi zetel neer en links en rechts van mij zitten allemaal Nederlanders. Zitten we daar met zo'n zessen op een rijtje en natuurlijk weer een geklets van jewelste. Mijne kater was rap weg. 2u lang gieren van t lachen... Geweldig toch weer. Voelde mij gelijk al veel beter als k daar buiten ging.
Als ik paar uur later rustig om mijn bed spelletje lig te spelen krijg ik berichtje van Donna, die ook al enige tijd in Sanur vertoeft, dat het haar laatste avond is en of ik niet mee kom naar de LL bar. Tja, dat voorstel kan ik nu toch niet afslaan. Allee dan maar weer...
Als ik daar aankom, blijkt ook de hele bende van de avond ervoor daar ook weer te zijn. Ja, weer mis natuurlijk. 3 kerels die in Phuket wonen maar op een boot werken zijn enkele dagen in Bali en hebben hier een villa gehuurd. Als we ook uit de volgende 2 bars gegooid worden, word ik mee geïnviteerd in hun villa. Sterker nog, ze hebben nog een hele kamer over. Ideaal! Zo'n late night plonske doet ook altijd deugd maar als de zon terug begint te pieken, moet ik toch even plooien... Gevolg: 3u geslapen en er reste mij dus gisteren niks anders dan in t zonneke op t strand te gaan chillen. Ondertussen al wel bekend in het hotel waar ik niet verblijf en gezellig kletsen op het strand. Als de zon onder is, bedenk ik mij dat ik het hier ondertussen wel beetje gezien heb en misschien toch es mijn kont moet opheffen om te verhuizen. Mama komt immers binnen 4 dagen en als ik nog iets wil doen, moet ik niet te lang meer wachten. Lonely Planet doorgebladerd en beslist!
Deze ochtend vroeg de scooter genomen en all the way up gereden in de bergen. Die vulkaan trekt mij nog steeds aan en ga nog eens mijn hiking shoes aantrekken. De meesten doen deze tocht met een georganiseerde tour vanuit Ubud. Maar dan moet je om 2am vertrekken en doe je enkel de tocht. Ik ben gelijk tot aan de voet van de vulkaan gereden en tussen de 2 vulkanen ligt een prachtig meer. Enige nadeel: ik ben alleen dus de kostprijs is weer dubbel! Vanuit Ubud betaal je 1.250.000idr. Dit moet dus goedkoper kunnen. 1p is 1.000.000, vanaf 2p de helft! Shit! Gezjost weeral. Ik zit in een guesthouse en er zijn er hier niet veel want de meeste toeristen komen niet tot hier. Ze staan er dus wel op dat je de tocht via hen boekt. Ik ruik hier een klein onderhandelsvoordeel... '1 million is to much, I go somewhere else'. Ze pakt meteen de telefoon en belt die agency op: 700.000! 'Hmmm, I'll see'. Nog geen 2 min later biedt de kerel in het aangrenzende restaurant mij de tour aan voor 600.000. 'Good price, I'll come back'. Wanneer ik terug in het hotel kom, krijg ik mijn tochtje voor 500.000idr. Da's nu eens een goeie prijs, deal!
Er is hier werkelijk geen bal te beleven. Van night life hebben ze hier nog niet gehoord. Nu ja, de luttele toeristen die het tot hier maken, staan 's nacht die vulkaan te beklimmen. Ik zal dus vroeg in mijn nest moeten en ga dan maar toertje doen met mijn scooter rond de lake. Je moet hier niet zijn voor cultuur, beach of feesten. De pracht en eenvoud van deze streek zit hem in de waanzinnig mooie natuur en de lokale bevolking. Iedereen staart mij aan, zwaait naar mij, lacht of roept mij tegemoet. Uurtje cruisen met mega view, lieve mensen en mooie natuur. Velen zijn de tomaten en pepertjes aan het oogsten en rijstvelden aan t herbezaaien. Wat een contrast met Sanur, Kuta of Ubud. Zo dichtbij en toch zo helemaal anders. I told you before: Bali has it all!

Ik slaap in een dorm maar er is niemand. Heb dus een hele kamer, badkamer, living met tv en bibliotheek voor mij alleen, chill...
Er zijn dus toch nog plekjes te vinden op Bali waar het toerisme nog niet de overhand heeft genomen... Hoewel dit niet lang meer zal duren want het is hier waanzinnig mooi.
T is hier wel gelijk wat kouder, heb voor het eerst in lange tijd een pulleke moeten aantrekken en bedenk mij da k misschien toch wat weinig kleren mee heb voor vannacht. Heb mijn grote rugzak achter gelaten in Sanur en een kleine mee genomen voor 3 dagen. Rijdt iets handiger op die scooter in de bergen...

Straks start ik aan de beklimming van mijn eerste vulkaan, ben benieuwd. Wanneer jullie naar bed gaan, ga ik de zonsopgang vanop de top van de Mount Batur bewonderen...

Wordt vervolgd...



  • 03 Januari 2016 - 12:22

    Rianne:

    Waauw wat doe je gave dingen, en dat allemaal op de scooter. Ik doe het je niet na. Afdingen en onderhandelen doe je als de beste. Maar ja, dat moet ook daar. Nog een tipje voor Bali: in de buurt van Lovina ligt een kleine boedhistische tempel: Brahmavihara Arama. Dit complex is nog in gebruik als meditatiecentrum. Ze noemen het wel de mini Borobodur, maar dan zonder al de toeristen en heel erg puur, sereen en vol eenvoud. Ik vond het erg bijzonder, maar het ligt voor jou wel een beetje uit de route.
    Heel veel succes met de beklimming van de vulkaan. Geniet ervan.

  • 03 Januari 2016 - 19:52

    Martien:

    Hi petekinderen, ondertussen terug uit Bretagne, kan ik weer je avonturen volgen. Blijkbaar la belle vie daar in Bali. Hopelijk je voeten niet verbrand aan de lava. Dikke zoen van je peet

    .


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 39598

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: