Australia Zoo: fun fun fun! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu Australia Zoo: fun fun fun! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van An D'hont - WaarBenJij.nu

Australia Zoo: fun fun fun!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

05 Mei 2016 | Australië, Noosa Heads

Noosa

Ik maak hier even een kleine sprong en zit op de bus van Brisbane naar Noosa, zo'n 140km langs de 'Sunshine Coast', hoewel er niet zoveel zon te bespeuren is. Noosa is voor mij slechts een tussenstop om naar de zoo te gaan. Al schijnt het heel mooi te zijn. Heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan en later beetje spijt van. Echter, mijn volgende tours naar Fraser Island en Withsunday zijn al geboekt dus einde flexibiliteit. 1 volledige dag Australia Zoo dus rest me maar een half dagje in Noosa zelf. Heb YHA of Youth Hostel geboekt want had gratis voucher gekregen bij het boeken van mijn tours en ben best wel tevreden van deze hostels. Noosa is een klein surf dorpje, een stijlvol oord vol resorts en lekkere resto'kes. Beetje meer high end zeg maar en eigenlijk best gezellig. Iets voor ons... Het Natural Park grenzend aan het strand schijnt prachtig te zijn en ook al ben ik eigenlijk beetje moe van mijn hiking in Glass House Mountains gisteren, ik wil dit niet laten liggen. Opties zijn even lekker paar uurtjes gaan pozen op t strand of gaan wandelen. Het is prachtig weer en t is verleidelijk maar heb al genoeg op t strand gelegen in Bali...
Ik ga uurtje wandelen en dan misschien nog beetje genieten. Er zijn 4 wandelroutes en de Coastal Walk is uiteraard de mooiste. Prachtige uitzicht op kliffen. Echter heel veel volk op de route. Ik moet vechten tegen mijn off day en wil eigenlijk beetje alleen zijn... Op het einde kan je terug langs dezelfde weg, of aansluiten op een bushwalk route de forests in. Geen kat, 1,5u lang kom ik niemand tegen en zit ik diep in de bossen, heerlijk! Meer kans op wild life ook hoewel ik helaas geen wallibie'tjes tegen kom, slechts af en toe wat geritsel onder mijn voeten... Als ik terug in Noosa Beach kom, is de zon net aan het ondergaan. Hebben we graag.... Zalig genieten en even een momentje innerlijke rust om te denken aan hoe mijn familie afscheid aan het nemen is van mijn neef.
Heb een lekkere steak house gespot en ik ga voor de grootste Rib Eye op de kaart, met frietjes en mayo en verse boontjes, wortelkes en broccoli in de boter gebakken, ja, de hemel e! Heb ik ook gedaan een week geleden toen ik berichtje kreeg van mijn zus.
De resto heeft goeie wifi en de rest van de avond zit ik met wijntje te facetimen met vriendin Ellen die heel goed en leuk nieuws heeft wat me helemaal opmontert en nog paar vriendjes met lekker glaasje wijn. Heel gezellig ook al is het virtueel gezelschap.
Nog slaapmutske met de Belgische meid die in de hostel werkt en vroeg in mijne nest want morgen moet ik al om 8u de bus op naar de Zoo! We love de beestjes dus wil fris zijn dat ik ten volle kan genieten.
Moet anderhalf uur terug richting Brisbane maja, niet aan te doen. Australia Zoo is de bekendste toeristen attractie van Australia. Home of the hunter, aka Steve Irwin. Ongelooflijk dat da kieken een heel leven lang met de gevaarlijkste crocs heeft gespeeld en dan gewoon sterft door een sting ray... Het lot kan soms heel vreemde wendingen nemen... Hij heeft deze zoo destijds mee opgericht en hij wordt hier op een eerder Amerikaanse manier geëerd... No comment...
Veel aandacht dus voor die monsters. Ze nemen bijna de halve zoo in beslag. De meeste heeft hij zelf ooit gevangen en hier onder gebracht. Die zoutwater beesten zijn echt huge, tot 6 meter lang. Als da bekske open gaat, zet je steevast full automatisch enkele stapkes achteruit... Wel bijzonder natuurlijk... Zien we niet alle dagen.
Giga groot en je kan er makkelijk een hele dag in rond lopen wat we dan ook gaan doen. Het leuke is dat alles wat niet boven ons op de food chain staat of ons niet bijt of aanvalt los rond loopt in afgescheiden areas. My favorite: de kangeroes! Ze lopen allemaal los rond te huppelen en je kan ze aaien, eten geven en mee doen wat je wil. Geweldig! Uren zit ik met die beesten te spelen. Ze zijn zo onbeschrijflijk lief en schattig. Genieten met mijn softy buddies. Elk uur is er een show en geen tijd om je te vervelen. Heel mooi park, prachtig aangelegde natuur, 100den soorten palmbomen en een waar plezier om in rond te wandelen.
Die Komodo dragon vind ik toch maar beetje zielig. Deze leven enkel op Komodo en Rinca eiland in Indonesia en het klimaat is hier toch wel helemaal anders. Er zit er een enkele en die hoort hier echt niet. Dat beest zit zo ver uit zijn natuurlijke habitat. Zielig... Maja, dat geldt uiteraard ook voor de Sumatran tigers en de andere Aziatische en Afrikaanse beesten die hier wonen. Maja, ik laat het niet teveel aan mijn hart komen en amuseer mij te pletter gelijk een klein kind de hele dag. Fun, fun, fun!
Als ik terug in mijn hostel aankom, krijg ik bericht van Benny & Gabs, die ondertussen ook aangekomen zijn. Ze komen eentje drinken in mijn hostel en als we buiten vliegen, gaan we nog samen op stap. Eerste bar mag ik weeral es niet binnen dus we gaan nightclub opzoeken. Gabs is moe en wij hebben nog wel zin om ne keer zwaar door te zakken. Fantastische nacht... Die Britten, da's toch echt een ras apart ze...
Helaas de volgende morgen giga kater, mijn maag die 36 keer omdraait, gratis shuttle bus gemist en zo vies of ne patat die bus op om alweer verder te trekken...
Muziek in mijn oren, lay back en relax...

  • 10 Mei 2016 - 09:41

    Martien :

    Dag petekind , zoen

  • 10 Mei 2016 - 15:22

    Madre:

    Liefste Anneke,
    De meeste van je verhalen heb je me al verteld maar het blijft leuk lezen.
    Begin je meer en meer te missen.
    Xxxxxxx

  • 10 Mei 2016 - 15:22

    Madre:

    Liefste Anneke,
    De meeste van je verhalen heb je me al verteld maar het blijft leuk lezen.
    Begin je meer en meer te missen.
    Xxxxxxx

  • 11 Mei 2016 - 20:57

    Smurfin:

    Hi, na al die beestenverhalen, wil ik ook wel eens zo'n Skippy zien. Breng je er eentje mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 39618

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: