Bangkok, you stole my heart! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van An D'hont - WaarBenJij.nu Bangkok, you stole my heart! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van An D'hont - WaarBenJij.nu

Bangkok, you stole my heart!

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

04 December 2015 | Thailand, Bangkok

Je moet er iets voor over hebben...
De reis hier naartoe was een hel...
Om 7.15u werd ik opgepikt en net geen 12u later, stond ik onder een ijskoude douche het plakkerige zweet van me af te spoelen. Wanneer je de grens bereikt, moet je uit de bus en daar sta je dan... Als een kudde dieren slepen we onszelf voort in de verschroeiende hitte richting douane Cambodja. Erna moet je ongeveer een kilometer letterlijk de grens over wandelen. Het is ons niet duidelijk waar we heen moeten dus gewoon de menigte backpackers volgen. Een soort lange straat met overal schooiende kinderen en standjes met koude dranken waar je nu eens niet met usd kan betalen. Mijn riels zijn op en ik heb nog geen bats, dik gezjost dus! Op een gegeven moment steek je een brug over, ik vermoed de geografische grens en aan de andere kant verandert de scene volledig. Dit moet Thailand zijn! Kleine verouderde krotten maken plaats voor moderne, torenhoge gebouwen. En daar is dan eindelijk de immigration. Wel duizenden toeristen zijn hier gestrand en er lijkt geen einde te komen aan de rij. Geen airco hier en de hitte op het middaguur is bijna ondraaglijk... Kletsnat moet ik op de foto...
Na een goeie 2u worden we herverdeeld om in een kleine minivan verder Thailand in te reizen. Met liefst 16 man zitten we opeen gepakt in een klein, muffig busje met een luttel straaltje airco... Na 10min houden we weer halt. Een dame trekt de deur open en zegt dat we eruit moeten, 'toilet, lunch en sigaret break'. Zowat iedereen antwoordt dat we net genoeg gepauzeerd hebben en dat we gewoon verder willen. Ze schreewt ons iets toe en kletst de deur dicht. De chauffeur vliegt uit de auto en snokt de deur terug open. 'Everybody out, NOW! Oei, ok dan maar.
Op de weg naar Bangkok worden we wel 5 keer tegen gehouden door de Thaïse politie die telkens de deur open gooit en hun kop binnen steken...

Voor de eerste keer in 43 dagen rijden we op een soort autostrade... En wanneer we op 20km van Bangkok een laatste keer halt houden, wordt er op ieders gezicht een glimlach getoverd. Een parking lot met een 7 Eleven! Jiha! Iedereen vliegt op de croque'jes, een echte croque monsieur met kaas en hesp, jammie! En dat voor de luttele 25 Belgische frank. Heerlijk, dit is Thaïland, terug in de beschaafde wereld! Ik herinner me de cultuurshok die ik vorig jaar had toen ik hier voor de eerste keer aan kwam. Wel de shok, komende van de andere kant is zowaar nog veel groter.

2u lang staan we in de file want bij een wereldstad horen natuurlijk meesterfiles.
Wanneer ik mijn eerste voet op Bangkokse bodem zet, word ik instantly happy! Feels so f*cking good to be back!
Bangkok heeft alles te bieden en in de volgende uren snuif ik de ambiance op op Khoa San Road, eet ik mijn absolute favorites, de phat thai en een papaya salad, zit ik op mijn favoriete plekje in de Wild Orchid Villa, en geniet ik met volle teugen van mijn eerste voetmassage! Ik heb er verschillende gehad in Vietnam en Cambodja, maar hier kan echt niks tegen op. Hier zijn ze heer en meester in! De besten!

Om half 8 word ik gewekt met een 'Gentenaar' op mijn buik, jiha! Sofie is toegekomen en meteen kletsen we urenlang, genietend van een lekker ontbijtje, een mooie wandeling langs de Grand Palace en een eerste boottaxi op Chao Phraya river.
Ze is een dutje gaan doen en ik heb dan ook meteen genoten van mijn tweede massage, uurtje oil massage, geweldig!

Bangkok, you have everything I've ever longed for! You just stole my heart!

To be continued...

Btw, mijn allerliefste Schwanzie, ik wens je een heel fijne verjaardag vandaag! Het spijt me dat ik er niet ben maar we gaan dat ruimschoots goed maken in... Only 2days!! Enjoy, have fun! Xxx

• 04 December 2015 - 10:29

Delphine:

Dank je wel mijn lieve schwanzie, can't wait...mega excited voo mijn vertrek morgen en vooral ons weerzien zondag!!! Jihaaaa!!! ❤️

• 04 December 2015 - 21:08

Smurfin:

Heel klein beetje veel jaloers dat jullie elkaar binnen een paar elkaar in de armen gaan vliegen maar gun het jullie zo hard!!!!! Have fun togheter! X

• 07 December 2015 - 12:43

Pierre Richelle:

Alweer een "nice" story ... alsof ik als lezer ter plaatse ben !

• 08 December 2015 - 11:52

Martien:

hi, heb nu pas (dinsdagmorgen) tijd genomen om je verslagje te lezen maar zie dat er ondertussen geen nieuwe zijn. Blijkbaar veel tijd nodig om met de vrienden te vertoeven. Geniet maar van het weerzien. Geen nieuws is trouwens goed nieuws. Zoen van je peet.