Een waar paradijs voor mijn zintuigen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu Een waar paradijs voor mijn zintuigen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van An D'hont - WaarBenJij.nu

Een waar paradijs voor mijn zintuigen

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An

21 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

5am Indochina time: geland op Suvarnabhumi Airport: great to be back in Bangkok, even if I was only passing through... Heerlijk gevoel, al miste ik mijn 2 buddies...
4u later final destination: Hanoi: een unieke ervaring en een waar paradijs voor mijn zintuigen. Als ik uit het vliegtuig stapte en de eerste lokale geuren opsnoof, kreeg ik koude rillingen.
Hanoi: Nothing like Bangkok! Andere taal, andere munt, veel groener, nog drukker en meer lawaai en vooral, nog lelijkere mensen dan die Thaïen... Miljarde die vietters zijn lelijk!
Mijn eerste cash afhaling was maar liefst 1.000.000 dong, even te moe om uit te rekenen, maar t leek genoeg. Na een tukske en een eerste Vietnamese koffie, kwam de ontnuchtering, djzu, had eigenlijk maar 44eur afgehaald... Einde dag, t is al op en morgen ochtend beginnen we onze dag dus met hetzelfde ritueel... Maar k ga van eerste keer voor de 10Md!
Op de rooftop van Avalon bar met zicht op het prachtige Hoàn Kiêm Lake mijn dagplanning voor morgen uit gestippeld en uiteraard omgeven door onze noorderburen, mijn eerste klapke gedaan. De meeste Nederlanders reizen alleen, handig dus...
Ogen tekort om te spotten hoe die mensen hier leven, alles maar dan ook alles op straat, op da klein stukske voetpad die ze voor hun smalle huisjes hebben liggen. Destijds moesten ze belasting betalen a rato van de gevelbreedte dus hoe smaller, hoe liever. De ene zit ne vuilen wc te repareren en er vlak naast zit er ene lekkere plat'tes te maken => geen street food dus...
Elke keer als je de straat wil oversteken, is een regelrechte aanslag op je leven. Ge kunt nog beter de andere kant opkijken, dan zoeven zij wel langs je heen, dan dat je die zee van brommerkes aankijkt, want dan is t garantie prijs...
Midden op straat een badminton pleintje waar er vier mannen tussen een wirwar van auto's, fietsen, riksja's en vooral brommers op hun dooie gemakske een dubbelspelletje aan t spelen zijn. Af en toe vliegt er een sjuttelke aan pluimen maar dat deert hun niet...
6pm: apero tijd! Nee, hier niet, eerst een massageke! Ja, Maris, ze zijn niet met zoveel maar gelukkig toch weer eentje vlak om de hoek. Uurtje foot & body massage voor de luttele 10eur, zalig. Al zijn ze niet zo rustig en kalm als onze ubergrandmother in Railey beach... Heerlijk na zo'n lange reis. Wel genieten van hun taaltje, niet te verstaan en ze gebruiken ook geen woord Engels ertussen... Had gedacht dat de wereldtaal in zo'n toeristisch land toch wel iets meer ingeburgerd zou zijn, helaas, het is vaak behelpen met kreetjes, gebaren en andere non-verbale communicatie.
Prachtige architectuur! Adembenemende gebouwen, bars, café's,...
Een vers gemaakte nem (spring roll) met crab en advocado als entrée en een voorzichtige vermicelli met crab, shrimps en lekkere verse groentjes, rustig beginnen... De darms niet gelijk aanvallen...
Morgen ochtend om 5u start de dag met een gymnastiekske bij de locale vietters in het park aan het meer...

Genieten! Slaapwel x



  • 21 Oktober 2015 - 17:30

    Schwanzie:

    Leuk te lezen dat je met vol enthousiasme begonnen bent aan je eerste dag, als ik het zo lees voel ik mij gelijk terug in Hanoi en een beetje dichter bij jou! Ik wens je een goede eerste nacht toe schwanzie en kijk al uit om je verslag van je walking morgen te horen en te lezen! Thank god there is WIFI! dikke zoen en knuffel!

  • 21 Oktober 2015 - 17:41

    Rianne:

    Heerlijk zo'n massage na zo'n lange vlucht. Geniet morgen en wij genieten vanuit het koude NL mee. xx

  • 21 Oktober 2015 - 20:42

    Martien Mareel:

    Goed begonnen! Keep on!

  • 21 Oktober 2015 - 21:05

    Mariska:

    Eerste verslag is al heerlijk om te lezen! Blij dat het genieten begonnen is.
    Voor jou daar in Azie en natuurlijk voor mij (ons) om te lezen wat je daar allemaal mee maakt.
    Geniet elk moment! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 39539

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: