Thailand, you stole my heart, I'll come back! - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van An D'hont - WaarBenJij.nu Thailand, you stole my heart, I'll come back! - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van An D'hont - WaarBenJij.nu

Thailand, you stole my heart, I'll come back!

Door: Delphine

Blijf op de hoogte en volg An

12 December 2015 | Thailand, Ko Phi Phi Don


Aangezien mijn laatste dag is aangebroken, stond ik erop een laatste verslagje te schrijven over mijn fantastische tijd hier.

Dinsdagmorgen na een avondje zoals An en ik dat alleen kunnen, was het tijd om afscheid te nemen van Surin en aan te zetten richting Phi Phi!!!

Oh wat was ik volledig excited!!! Na alle verhalen van An ..volgens haar waren de eilanden één van
De mooiste dingen die ze ooit heeft gezien.. dat belooft dacht ik dan.

We namen de boot en al vrij snel werd duidelijk eenmaal aan boord dat we ons niet gingen vervelen op dat eiland en al helemaal niet op de boot.

Schwanzie en ik beiden toch een beetje kapot van de nacht ervoor, installeerden ons op het voordek, of course in de zon, tetten heet, maar niet plooien natuurlijk ;).

Voor ons twee jongskes die laten we eerlijk zijn best aangenaam waren om naar te kijken..;)

Naast ons een gekke bende mannen van Canada die hun voorraad drank meehadden..ik dacht bij mezelf OMG dat belooft hier een wilde bedoening te worden..

Al vrij snel geraakte schwanzie aan de praat met één van de jongens.. Hoe het verschil groot kan zijn in een vriendschap, An babbelt tegen een boom, ik daarentegen kan soms wat asociaal uit de hoek komen als ik begin.. En ja ik was in die modus dus maar een dutje doen terwijl
Schwanzie haar eerste pintje kreeg aangeboden van de mannen.. Ik lachte stiekem ;).

Naarmate de reis vorderde werd iedereen natuurlijk als maar spertelder en was het een hilarisch schouwspel..

Losgeslagen wild is in feite het woord, zingen, roepen, een Argentijnse vlag die werd opgehangen.. Hilarisch, een goeie combo..
En natuurlijk werden er foto's getrokken met de wilde bende en wie stond er tussen al dat mannelijk testosteron..mijne schwanzie..ik dacht ja straks slaap ik alleen vannacht.

We vaarden de baai binnen en ik werd overladen door een gewoonweg prachtig zicht.. Een postkaart had er niks tegen.. Zo mooi.. Ongelooflijk.. We gingen het hier goed hebben.;)

Een practig hotel met huisjes op een berg.. Super!!

Een restauke met verse visbeesten op de BBQ en een goed fleske wijn.. De avond kon niet meer stuk. Na het eten dan maar de stad intrekken en het feestgebeuren gaan opsnuiven..
De ene bar na de andere met vuurshows en luide partymuziek en natuurlijk buckets met veel drank.. Zaligheid!!
Dansen in nog 30 graden op je blote voeten met de zee op de achtergrond.. Wat moet een mens meer hebben..Het werd een wilde nacht.. Maar oh zo plezant!

Bij het wakker worden deed ik de deur van ons terras open en kon gewoon niet geloven
Hoe mooi dat het daar was.. Een waar gevoel van geluk, wit strand, kristalblauw water en een uitzicht op Phi Phi..

De volledige dag zee in zee uit want de temperaturen liepen weer hoog op.. De ultieme ontspanning..geen moment spijt dat ik zo een lange reis had gemaakt om hier te zijn met mijn schwanzie!! Ja hoor we zijn gelukkig!!

De volgende dag waren we vroeg uit de veren om de boot te nemen richting Maya Bay, het eiland van de film van the beach..
Weer volledig opgewonden.. We waren bij de eerste boten die aankwamen dus we waren lucky..
En inderdaad één van de mooiste dingen die ik ooit had gezien.. Je kon er blijven naar kijken naar dit stukje hemel op
Aarde.. Alweer zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken.. Een dag om nooit meer te vergeten.. De wereld is zo mooi, zo ongerept.. Een waar paradijs.. Ik denk dat als de hemel bestaat hij hier moet zijn..

S'avonds de speedboot terug naar Phuket voor mijn laatste 2 dagen.. Volledig geroosterd gelijk twee kreeften genoten we van de mooie rit en de wind op ons gezicht.. Alleen bij aankomst hadden we een gevoel dat er beestjes op ons gezicht waren.. Heel raar nog nooit meegemaakt.. Maar zoals altijd lachten we er gewoon mee..
Éen ding is zeker ik heb hier wat afgelachen de voorbije week..

Op Patong aangekomen zijn we natuurlijk nog eens op stap geweest.. We gingen er niet meer naartoe gaan maar toch weer beland op Bangla Road! Gewoon zalig met ons tweetje op terras zitten en keuvelen..je zou je afvragen wat hebben die twee nu nog tegen elkaar te vertellen..
Na de vele drankjes tijd om te gaan snacken.. We hadden ze al gespot de foodstandjes van boven..
Hilarische taferelen en one liners van schwanzie.. Plots hoor ik ze zeggen.. "Can you take a picture? The snackkraam has to be also on the picture met de snackjes.. " "en dan nog beter "Tell me what sausjes do you have hier" KAPOTLACHEN was dat..
Inderdaad na zelf een week begin je gewoon van dat Thais Engels te spreken want anders verstaan ze je toch niet..

Een tweede hoogtepunt van mijn trip was gisteren, een cooking course bij l'elephant blue.. Een school en restaurant in Old Phuket Town. Ze hebben overal ter wereld restaurants, in Brussel openden ze de eerste jaren terug en aangezien ik daar al geweest was wist ik dat het top ging zijn.
Dit was een verjaardagskado van mijn
Schwanzie.. Een beter geschenk kon ik niet gekregen hebben.. Zo een super dag.. Alles wat ik graag doen, koken en nieuwe zaken leren en ontdekken en dat met mijn beste vriendin.. MEGA gewoon.. Dank je wel
Schwanzie, een ervaring om
Nooit te vergeten! ❤️
Onze laatste avond zijn we geëindigd waar we de eerste begonnen zijn in de Catch club, zalige club, in openlucht, mooie bar, zicht op
Strand, vuurwerk, goeie deuntje en
OMG Hendricksjes.. Een top avondje alweer..

Straks helaas moet ik dit paradijs verlaten maar belangrijker nog..weer afscheid nemen
Van mijn schwanzie.. Terwijl
Ik schrijf krijg ik instantly een krop
In mijn keel.. Mag er niet aan denken haar alweer voor 2 maanden of langere niet meer te zien..de poepies ik denk dat we nog eens gaan moeten vertrekken hoor ;)

Deze reis was gewoon onvergetelijk, een mega ervaring die ik met niemand anders zo willen delen dan met haar.. Ik wist het al maar na deze week nog meer de vriendschap die wij hebben is one of a kind!
Jullie mogen er zeker van zijn
Er gaat er hier eentje bleiten op de vlieger..

Besef ook meer en meer wat An doet een ervaring is voor het leven.. En heel eerlijk moest ik thuis geen verplichtingen hebben, ik bleef hier met haar.. Samen de wereld ontdekken.. Een droom.. Oh wat zou ik dit ook willen doen een wereldreis..Maar helaas niet mogelijk..maar 1 ding staat vast het was zeker niet onze laatste reis samen.. En
Ook niet de laatste keer Thailand.. Want Thailand you stole my heart! ❤️

  • 12 December 2015 - 12:07

    Martien:

    who is talking here?????

  • 12 December 2015 - 14:21

    Rianne:

    Heerlijk om je verslag te lezen. Ik ben zo blij dat jullie zo genoten hebben. Het ziet er ook uit als het paradijs. En inderdaad mocht ook ik geen verplichtingen hebben, ging ik ook op wereldreis. Wat een ervaring. Fijne terugreis en An, geniet heerlijk verder van Azië. What's next?

  • 12 December 2015 - 17:42

    Madre:

    Lieve vriendinnetjes, het water komt in mijn mond als ik dit allemaal lees. Ik moet helaas nog drie weken wachten om de heerlijke avonturen mee te maken.
    Ik wacht ondertussen op de verhalen van Delphine wanneer ze thuis is.
    Anneke, doe het goed in die paar dagen dat je weer alleen bent. Xxx en voor Delphine een goeie terugreis. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

An

"Omdat het kan"

Actief sinds 13 Okt. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 39529

Voorgaande reizen:

28 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Ode aan Bali

13 December 2016 - 12 Januari 2017

Tigers for X-mas

20 Oktober 2015 - 11 Januari 2016

"Omdat het kan"

Landen bezocht: